Scoor een hoge Google ranking doormiddel van VulkaanContent
boog-zwart boog
John
John Wallbrink

4 November 2024 in SEO

av_timer

7 min. leestijd

Scoor een hoge Google ranking doormiddel van VulkaanContent

De wens van iedere succesvolle ondernemer: hoge rankings in de Google zoekresultaten. Veel gratis bezoekers op je website. Immers: hoe hoger je ranking, hoe meer bezoekers. Hoe meer bezoekers, hoe meer omzet. Dat lijkt mij wel de moeite waard om daar tijd in te investeren. Een erg effectieve en niet onbelangrijk, stabiele manier om dit voor elkaar te krijgen is het plaatsen van VulkaanContent.


Wat is VulkaanContent?

VulkaanContent is een megalang artikel, meestal een blog. Waar een normaal blog zo'n 400 woorden bevat, bestaat een Vulkaanblog uit zo'n 4000 woorden. Ja, het is geen typefout: vierduizend. Bedenk, voordat je flauwvalt, dat dit blog over jouw vak gaat, over jouw onderneming, over datgeen waarin jij specialist bent. Als je het zo bekijkt, dan valt het allemaal best mee. Dan is het eigenlijk best te doen. Helemaal als je je bedenkt wat je met je vulkaanblog kan bereiken. En dat je het blog niet snel en in één keer hoeft te schrijven.

Hoe kom je aan inhoud voor je Vulkaanblog

Omdat het Vulkaanblog veel langer is dan de blogs die je normaal schrijft, vergt het een andere aanpak. Bepaal eerst je centrale onderwerp en verzamel daarna de verschillende verdiepende onderwerpen. Dit zijn onderwerpen die met het centrale onderwerp te maken hebben.
Ga uit van je centrale onderwerp en ga maar eens brainstormen over de vraag: wat kunnen mensen ermee, waar gebruiken ze het voor, waar helpt het hen bij. Wat levert het hen op? En wat levert hen nog meer op? Maak het jezelf niet te makkelijk en vraag verder door. Ik geef even een voorbeeld: Als je centrale onderwerp een TV is, dan zijn verdiepende onderwerpen TV ophangsystemen, geluidsystemen, akoestiek, TV meubels, hoe integreer je de TV in je interieur, hoe zorg je ervoor dat er geen zonlicht op je TV schijnt, creëer een bioscoop thuis, Netflix etc. en zelfs zitmeubels. Zoals je ziet zijn er snel veel onderwerpen te verzinnen en dit is alleen nog maar de ‘eerste laag’. Hierna ga je verder: wat doet de aanschaf van een TV nog meer voor mijn klanten?

Het schrijven van een Vulkaanblog

Al die verschillende onderwerpen zijn alinea voor je Vulkaanblog. Die ga je stuk voor stuk uitwerken waarbij je uitgaat van de vraag: Wat willen mensen weten, welke vragen stellen ze over dit onderwerp en welke problemen kan ik met deze tekst (een beetje) oplossen. Om het overzichtelijk te houden en om ervoor te zorgen dat je op de verschillende onderwerpen gevonden kan worden, plaats je bovenin het blog een overzicht met kopteksten van je alinea en maak je daar links van naar desbetreffende teksten. Het schrijven van een blog met zo´n 4000 woorden is een flinke klus. Verdeel dat in stukjes. Zodra je twee derde af hebt, kan je het al online zetten. Daarna vul je het aan. Dit heeft als bijkomend voordeel dat je dan elke keer nieuwe content aan je website toevoegt, wat weer gunstig is voor je Google score.

Van losse onderdelen naar één geheel

Je scoort alleen met een Vulkaanblog als de kwaliteit goed is. Als het om één centraal onderwerp draait en als het één geheel is en als het prettig leesbaar geschreven is. Schrijf het zelf, het gaat ten slotte om jouw vakgebied of laat het een medewerker van je schrijven. Lukt dit niet, ga dan op zoek naar een professionele online tekstschrijver.
Het doel van je Vulkaanblog is om hoog te scoren op verschillende relevante zoektermen, zodat je veel nieuwe bezoekers naar je website trekt. De eerste klus is daarom om op zoek te gaan naar interessante keywords. Gebruik hiervoor de gratis tool van Neil Patel. Het geeft je veel bruikbare informatie. Vervolgens ga je schrijven. Plaats koppen boven je alinea waarin goede zoekwoorden verwerkt zijn. Koppen die antwoord geven op vragen die je doelgroep kan stellen als ze gaan Googelen over dit onderwerp.

Kwaliteit staat voorop

Net als de rest van je website draait het bij VulkaanContent om KWALITEIT en leesbaarheid. Alleen als bezoekers inderdaad antwoord vinden op hun vragen en daardoor langer op je website blijven, verhoog je je Googlescore. Daarom is het waardevol om interne links te plaatsen naar content over deze onderwerpen En om vanaf andere pagina’s naar je VulkaanContent te linken. Overdrijf dit niet, het geheel moet wel prettig leesbaar blijven.

Verbeter je score van je VulkaanBlog nog verder

Uiteraard wissel je de tekst van je Vulkaanblog af met relevante (SEO geoptimaliseerde) afbeeldingen. Waarschijnlijk kom je met je blog dan al hoog in de Google ranking te staan op verschillende zoektermen. Maar je kan nog meer doen en nog enkele plaatsen opschuiven. Dat je nog enkele concurrenten inhaalt. Dat doe je door een video, infographics en of een podcast aan je blog toe te voegen. Uiteraard gaat hierbij alle inhoud direct of indirect over je VulkaanContent.

Als laatste tip wil ik je meegeven: zorg voor social links en shares. Het zorgt voor extra bezoekers en je verhoogt er je Googlescore mee. Voor Google is dit een belangrijke graatmeter of een artikel interessant is of niet.
En… waar ga je je eerste VulkaanBlog over schrijven? En waar gaat je tweede VulkaanBlog over…?

Hogere ranking betekent meer omzet

Wil je meer weten over het veroveren van een hoge Google ranking? Reserveer dan ons gratis SEO E-Book ‘Versla Google’. Hierin staat, naast uitleg over VulkaanContent, hoe je stap voor stap een hoge positie in de Google zoekresultaten kan veroveren. Hoe jij je concurrenten kan verslaan en je omzet kan verhogen.

© COPYRIGHT 2024 WALLBRINK CROSSMEDIA
ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN | ALGEMENE VOORWAARDEN