Als ondernemer wil je dat je onderneming groeit, wil je meer omzet uit je business halen. Zoals je weet komt stilstand overeen met achteruitgang, doordat je dan links en rechts ingehaald wordt door je concurrenten. Om dat te voorkomen is het belangrijk dat je doelgroep je weet te vinden. Het verkrijgen van een hoge positie in de Google zoekresultaten is daar een hele goede manier voor. Zeker als je het op de juiste manier doet. Want dan verover je een stabiele positie waarbij je concurrenten het nakijken hebben.
Er wordt met name op de eerste 3 zoekresultaten geklikt. Daarna neemt het aantal kliks snel af. Het kost tijd en inspanning om de top 3 te bereiken. Richt je daarop eerst met voor jouw onderneming belangrijke zoekwoorden op een top 10 positie en groei vandaaruit verder. Dit doe je door verbeteringen aan te brengen en nieuwe relevante content te plaatsen. Met nieuwe content bedoel ik zowel nieuwe blogs als het aanvullen van bestaande blogs en pagina’s. Daarnaast is het heel belangrijk om je content uit te breiden door middel van video’s, infographics en podcasts. Door de variatie spreek je een bredere doelgroep aan. Immers: veel mensen bekijken liever een (korte) video dan dat ze een tekst lezen.
‘Google weet alles’. Ga maar eens na hoe vaak jij een vraag stelt of iets opzoekt via Google. Dat is eigenlijk best vaak. Jouw doelgroep doet dat ook! Zij gebruiken Google als ze iets willen weten. Als ze ergens naar op zoek zijn. Als ze een oplossing zoeken voor een probleem.
Uiteraard wil je dat bezoekers uit jouw doelgroep op jouw links klikken. Dat ze op jouw website komen. Dat ze jou gaan vertrouwen. Dat ze jou als expert gaan zien, dat ze jouw producten kopen…. Dat kan! Dat is bereikbaar voor jouw onderneming!
Het enige wat je moet doen is het zetten van de juiste stappen. Weten hoe je Google kan verslaan en hoe je je bezoekers kan bereiken. Weten hoe je een stabiele hoge positie kan veroveren. Een positie die bestand is tegen alle updates van Google. Het verkrijgen van een hoge positie gaat niet snel en het gaat niet vanzelf. Maar het heel goed voor elkaar te krijgen om een stabiele plaats in de top 3 te veroveren. Om elke dag veel nieuwe bezoekers op je website te krijgen. Om je omzet te laten stijgen. En het mooie is: als je plek op de juiste manier verovert, dan word je daar niet snel van afgestoten door je concurrenten.
Het wiel is al uitgevonden
Gebruik de kennis en ervaring van professionals, dat scheelt jou heel veel tijd. Als we het heel kort door de bocht samenvatten, dan verover je een hoge plek door de vragen van je doelgroep te beantwoorden. Door oplossingen te bieden voor hun problemen. Door kwaliteit te leveren. Door waardevolle kennis te delen zonder iets te verkopen. De verkoop vindt pas in een later stadium plaats. Daar zitten nog een aantal fases tussen.
Dat kan zéker! Door middel van Google advertenties (de zogeheten SEA) kom je zelfs bóven de organische zoekresultaten (de zogeheten SEO) te staan. Er komt dan ‘Advertentie’ bij te staan. Naast de kosten kleven er nog enkele nadelen aan SEA. Er wordt namelijk steeds minder op de advertenties geklikt. Dit komt doordat mensen ervaren hebben dat hier niet de beste antwoorden op hun vragen te vinden zijn. Dat deze resultaten gericht zijn op directe verkoop en niet op het verstrekken van informatie. Een ander, in mijn ogen veel belangrijker nadeel is het feit dat je met SEA geen waarde opbouwt. Zodra je stopt met betalen, is je website doorgaans niet meer terug te vinden in de organische zoekresultaten.
Via SEO bouw je onder andere waarde op doordat bezoekers op je link klikken en daarna langere tijd op je website blijven. Google gaat er dan namelijk vanuit dat je waardevolle informatie biedt, dat je antwoord geeft op de gestelde vraag. En dat is precies waar het bij Google om draait.
Is SEA daarom slecht? Nee! Het is een snelle manier om zichtbaar te worden. Ik raad SEA alleen aan bij directe verkoopsites en om dit betaalde middel tijdelijk in te zetten terwijl je hard aan je SEO werkt. Een beperkt aantal betaalde kliks is beter dan geen kliks als je website nog niet in de top 10 staat.
Om ondernemers stap voor stap te helpen met het veroveren van een stabiele hoge positie in de Google zoekresultaten, een positie die bestand is tegen updates en concurrentie, hebben wij het E-Book ‘Versla Google’ geschreven. In dit 96 pagina’s tellende praktische boek helpen wij jou om in de top 3 te eindigen. Helpen wij jou om veel meer bezoekers naar je website te trekken. Helpen wij jou om je onderneming te laten groeien.
96 Pagina’s boordevol praktische kennis. Klinkt dat goed?
Reserveer dan nu jouw gratis E-Book ‘Versla Google’ en ga op weg naar die top 3!
© COPYRIGHT 2024 WALLBRINK CROSSMEDIA ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN | ALGEMENE VOORWAARDEN